28 Haziran 2011 Salı

Kandiliniz mübarek olsun..

YA İLAHE’L-ALEMİN!



Bize verdiğin isteme duygusu ve istenenleri vereceğin inancıyla rahmetinin vüs'ati genişliğindeki kapına dayanıyor, şu mübarek gecede bir kere daha hâlimizi arz etmek istiyoruz. Hâlimiz Sana ayan, söyleyeceklerimiz bildiklerinin bir kısmını beyan. Beklediğimiz asırlardan beri bizi kıvrım kıvrım kıvrandıran dertlerimize derman.. icabet buyur ey Rahîm ü Rahmân!



  
24 Haziran 2011 Cuma

Yılların elmalı kurabiyesi..

   Bendenizi kışın çok üşüyen,yazında sıcaklarda hemen bunalan biri olarak hangi kategoriye koyarsınız?:)Buralarda durulmaz artık demeye başladım.Antalya benim için en çekilmez günlerine başladı.Klimasız adım atamıyorum.Sonucundada bel,boyun tutulmaları başlıyor..Keşke buralarda hep baharı yaşasak,ömrümüzdede........3 hafta gibi bir zaman dilimi sonrası memleketteyim inşAllah.Temmuz 15'ten sonra yokum buralarda.Büyük bir kısmı Kayseri'de,diğer kısımları içinse plan program yapılmakta.


      Yılların elmalı kurabiyesinin bendeki geçmişi 20 yılı aşkındır.25 yıl vardır:)Eşim yeni evlendiğimizde çok beğendiğini söyleyince haftanın 3 günü yapar olmuştum:)Tabii eşimde artık bıksada kırmamak adına birşey demezdi.En sonunda ''ya bu elmalı kurabiyeye biraz ara versek olur aslında değilmi?,,deyince bendeki köşeli jeton düşüvermişti:))Bıktırana kadar yedirmişim yani:)) Hala komşumuz Fatma yengeden aldığım tarifle yaparım.1 paket margarin,2 yemek kaşığı yoğurt,1 limon kabuğu rendesi,1 kahve fincanı pudra şekeri,kabartma tozu ve vanilyaya eklediğimiz unla yoğurduğumuz kulak memesi yumuşaklığındaki hamuru buzdolabında biraz dinlendirirken daha önce rendeleyip şekerle(İsteğe göre miktar)pişirdiğimiz elmalara tarçın ve ceviz ekleyip ılımaya bırakıyoruz.Cevizden büyük parçalar koparıp açıp dörde böldüğümüz hamurların geniş kenarına koyduğumuz elmalı harçla beraber kıvırdığımız hamurlarımızı yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizip 170 derecede pembeleşene kadar pişiriyoruz.Ilıyınca üzerine pudra şekerini serpip afiyetle yiyoruz.
   İtiraf edeyim,çok sevmelerine rağmen bu klasik kurabiyeyi birkaç yılda bir falan yaparım.



    Sıcaklar iyice bunaltmaya başlayınca artık mutfaklarada bir revizyon geldi gibi.Yani en azından bizde şu aralar öyle.Karpuzdu,peynirdi,kavundu derken artık salata türlerinede ağırlık vermeye başladık gibi.''Gibi,,diyorum çünkü bizde bakarsınız yarın bu sıcakta yağlama yapılmış:)


   Bugün patates salatası ve ılık yoğurtlu sarmısaklı kesme çorbası yaptım.Hamurda olsa sarmısaklı yoğurdun ılık olması,bol naneli sosu ile birlikte tam bir yaz sofrası oldu..


  
    Uğrayıp yorum bırakamadığım arkadaşlarıma buradan sevgilerimi yolluyorum.Şu sıralar hakikaten bloga kısıtlı zaman dilimlerinde uğruyorum.Hepinizi takip ettiğimi bilmenizi istiyorum.
Sizleri seviyorum..Hemde çook...

Funda Arar dinleyelim.....................


Funda Arar - İkimiz ysfdmzn

2011
19 Haziran 2011 Pazar

Babalar günü,Alanya,Dim çayı..

   Tüm babaların babalar gününü can-ı gönülden kutluyorum.Annelik kadar yüce bir duygu olduğuna inanmak istiyorum.Bugün babamı aradım ve gününü kutladım.Çocuk gibi sevindi yaHu:)O bizi her zaman her anda az sevindirmedi.Elimden gelsede her zaman her daim onu mutlu etsem.Uzaktada olsam o'nun orda olduğunu bilmek bile yetiyor..Allah başımızdan eksik etmesin..
   Bugün izinli olmak güzeldi.Pazar pazar.Ne yapalım ne edelim derken piknik dediler.Valla açıkçası piknik yorgunluğunu gözüm yemedi bugün.Gezelim dedik.Taaa Alanya'ya gittik.Sık gitmediğimiz daha doğrusu Antalya'ya geldik geleli ikinci kez gittiğimiz bir yer.Asıl merakımız Dim Çayı idi.

      Damlataş mağarası,



    İlginç hediyelikler.Şişirilip,kurutulmuş bir balık..



        Dim çayı'na hiç gitmemiştik..



     Yüzer restoranlar.Serin,dinlendirici idi..






  
                 Babası ve kızları..


      
              Bana bugün pek sahip çıkan olmadı:)




 
           Langırtta 5-4 yendik.Ezilmedik ama diye tutturdular:))Hadi canım!
18 Haziran 2011 Cumartesi

Seninle gurur duyuyoruz...

  Eşim Akdeniz Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunu birincilikle bitirdi.Dün mezuniyet töreni vardı.Onu gururla izledik...





         Heyecanlı bekleyiş...




Birinci olarak sahneye gelişi..


                                                    Hedefe kilitlenme an'ı:))


Adet yerini buldu..





Funda Arar ve Kıraç Acem kızı barrlass
16 Haziran 2011 Perşembe

Kartopu..

   Daha önce deneyip başarısız olduğum bu tatlıyı kızkardeşim Sakine bugün kabul günü için yaptığını söyleyince bir daha denemeye karar verdim.Daha önce burda deneyip hindistancevizi ölçüsünde yanılan ben bu sefer Sakine'nin verdiği detaylı tarifle başarmış bulunuyorum.


   Malzemeler:
-1 paket krema
-yarım su bardağı süttozu(kahve kreması kullandım)
-yarım su bardağı pudra şekeri
-3-4 su bardağı (kıvam alacak şekilde yavaş yavaş) hindistancevizi
üstüne benmari usulü eritilmiş çikolata

  Çikolata hariç diğer malzemeler sırasıyla krema,süttozu ve pudraşekeri karıştırılır.Yavaş yavaş hindistancevizi eklenir.Buzdolabında birazda dinlendirilince katılaşacağı göz önünde bulundurulursa ona göre hindistancevizi ekleneceğini unutmayın.Dinlendirdikten sonra katılaşınca yuvarlaklar yapıp tekrar hindistan cevizine buluyoruz.Erittiğimiz çikolatayı üzerine gezdiriyoruz.Sakine antepfıstığına bulamış,bir başka arkadaşıda ortalarına fındık koymuş.Çeşitlemesi sizden:)
Afiyet olsun.


Kıraç'ın bu güzel parçasını  beraber dinleyelim,ama beraber...

15 Haziran 2011 Çarşamba

Nihayet..

  Geldim.Bir şekilde.Öyle yada böyle.2 gündür seçim sonrası böbrek taşı düşürüyorum:)Düşürdümmü bilemiyorum ama hayatımın en kötü 2 gününden biriydi herhalde.2 gece boyunca hastanede geçirilmiş bol morfinli ve serumlu saatler.Ağrıların neticesinde ilk defa hastaneyi birbirine katan,ağlayıp,bağıran çağıran ben.Çaresiz eşim:)Morfinlerin etkisiyle yüzü gözü kurbağa gibi şişmiş bir haldeyim.Aynaya baktığımda nerdeyse kendimi tanıyamayacaktım.2 gündür kusmaktan midesinde su dahi bulunmayan ben acaba 2 günde kilo vermişmiyimdir diyede düşünmeden edemiyor:)
  Neyse dostlar.Geçmiş durumda şimdi çok şükür.Ya taşım düştü yada emin bir yerlerde kendini saklayıp hareketsiz durarak beni sevindirip beklemekte.Bekliyorsada öyle olsun inşAllah.
  Seçim günü güzel geçti.Sandık başında diğer arkadaşlarla birbirimizi iğneleyip şakalaşmaktanda geri kalmadık.Bu arada mahallenin seceresinide önümdeki seçmen bilgi listesinden çıkarmış bulundum.Antalyalı hariç heryerden insanlarımız var:)Çeşit çeşit...Ülkemize hayırlı ve uğurlu olsun hemde çook uğurlu:)...Sizleri seviyorum..

11 Haziran 2011 Cumartesi

Asma yaprağında kısır ve haydi sandığa!

  Kelalaka bir başlık oldu.Belki 4 yıl boyunca kısır yedikçe seçimi hatırlıycam:)..Yarın sandık başında partimin sandık kurulu görevlisiyim.Sabah 6:30 da görevime başlayacağım.Vatana,millete hayırlar getirsin inşAllah.Birlik,beraberliğin bozulmadığı,huzur içinde oyların verildiği bir süreç olması dileğiyle.Lütfen vatandaşlık hakkımızı kullanalım,kullanmayanları uyaralım.Bugün son olarak sandık başı eğitimimizin son derslerinide aldık.Yorucu maratonun sonuna geldik.Heyecanla sonuçları bekleyeceğiz.Tek dileğim yarın benimle birlikte görev yapacak diğer partili görevlilerin anlayışlı ve anlaşılabilecek kişiler olması.Ben fazla dikkatli ve mükemmelliyetçi biri olarak sorun çıkarabilirim haberleri ola:))...Neyse arkadaşlar sonuç ne olursa olsun,ülkemiz kazansın,gerisi teferruat.
  Ne zamandır şöyle acılı,bol nar ekşili,sumaklı,fesleğenli,taze naneli ve soğanlı bir kısır istiyordu canım.Teyzem küçükken Kayseri'de marulla değil hemen bahçeden kopardığı  ve sıcak suda yumuşattığı taze asma yapraklarıyla yapardı ve ben buna bayılırdım.Anneannem bolca toplar ve sarmadan onları kaşık niyetine kullanır ve yedirirdi.Hazır tazecik yapraklarda çıkmışken tam bir yaz yemeği oldu diyebilirim.İsteyene marul,isteyene yaprakla..


   Sıcak suda ıslattığım bulgurun içine zeytinyağında pembeleştirdiğim 2 tane doğranmış kuru soğan(kavururken içine acı biber salçası ve domates salçasıda katıp kavuruyoruz) katıyoruz.Sumak ve nar ekşisini,istediğimiz baharatları ve tuzunu ekleyip iyice yoğurur gibi karıştırıyoruz.Taze nane,taze soğan,maydonoz,fesleğen ve soyulup minik doğranmış bir domateside en sona ekleyip karıştırıyoruz.(Bu kısımda kısırı karıştırırken çok fazla hırpalamıyoruz.)İster marulla ve isterseniz sıcak suda yumuşatılmış taze yaprakla yiyorsunuz.(Sanki hiç bilinmeyen bir lezzet tarif ettim yani:)) Afiyet olsun..



Bu parçada memleketimin bir türküsünü doğa için çalanlar ve söyleyenler müthiş güzel yorumlamış.Gelin beraber dinleyelim.Aslında 3 tane güzel türkü var.Hepside birbirinden harika..

9 Haziran 2011 Perşembe

En güzel ıslak kek tarifi..(Sanki browni)

   Islak kek artık bir kakaolu kek klasiği tabiiki.Bendeki tarifte üzerine döktüğümüz kısımda çiğ yumurta olduğu için çok tercih etmek istemiyordum.Bugün blogları gezerken sevgili Sibel'in kahvesi'nde gördüğüm tarif beni bir anda cezbetti.Üzerine sadece süt dökülüyordu.Budur dedim..ve buymuş gerçekten:)




  Orjinal tarifi burada.Ben verilen ölçüyü kabartma tozu hariç 2 katına çıkardım.Dikdörtgen borcama yaptım.Kakao aromasını bastırmaması içinde vanilya kullanmadım.Hakikaten,nemi,yumuşaklığı ve tadı muhteşem olmuştu.Şiddetle tavsiye ediyorum...

  Malzemeler:
-2 yumurta
-1 bardak toz şeker
-2 bardak süt(bir bardağı üzerine)
-1 bardak sıvı yağ
-4 yemek kaşığı kakao
-7-9  yemek kaşığı un(ben 2 ölçü için 15 yemek kaşığı kullandım)
-1 paket kabartma tozu
-1 tutam sevgi

Yumurta ve şekeri önce düşük sonra yüksek devirde çırpıp,sırasıyla sıvı malzemeleri ve unu ekleyip en sonunda kabartma tozunu ekleyip çok az karıştıralım.Yağlı kağıt serdiğimiz borcama dökelim.180 derecede önceden ısıttığımız fırında çıkarmadan kürdan kontrolü yaparak pişirelim.Çıkardıktan sonra ilk sıcağının çıkmasını bekleyelim.Oda sıcaklığındaki sütü her tarafına döküp soğumasını bekleyelim.Buzdolabında soğuttuktan sonra daha güzel olacağına eminim.Yanında bir top vanilyalı dondurmada iyi gider:)

Afiyet bal şeker olsuuun!






Sibel Pamuk Al Yazmalım bcoskun58
7 Haziran 2011 Salı

İçli köfteler..eh işte..

   Kaç zamandır içli köfte diye sayıklıyorum:)Pek becerebildiğimde yoktur aslında.Hele şu açma işi bana çok zor.Bu yıl eğer G.antep,Urfa tarafına gidersek(ki planımız öyle)şu içli köfte makinasından kesin alacağım.Yüzlerce yapıp derin dondurucuya atacağım.Herkesi içli köfte delisi yapacağım:))Kessin karar verdim yani!!
  Bugün izinliydik.Sıcaktı.Bende şiddetli bir başağrısı.2 gündür geçmedi.Dün takılan yeni klimaların evde yarattığı inşaat kirliliğini temizlemek beni gece yarılarına kadar mahvetti.Yarında 2 klima daha var.Takmayada saat 5 ten sonra gelecekler.Yine geceyarılarına kadar sürer işimiz gibi geliyor.Neyse olsun varsın çünkü buralarda bu aletler olmadan yaşanmıyor.Her ne kadar zararlı ve rahatsız edici olsalarda..
   Gelelim içli köftelere...Dediğim gibi pek beceremiyorum ben bu nefaseti yapmayı.Ama elimden geleni yaptım bugün.Bazıları çatlasada,patlasada,hiç süsleyip püslemedim yani tabağı:))Kusurlarıyla,olduğu gibi işte.


Lezzeti güzeldi...Tarifini istemeyin benden çünkü köfteyi en mükemmel bir şekilde yaparsam bir gün öyle vereyim ne dersiniz?



Seviyorum sizleri.Hemde çok....

Zeki Müren Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var noktasat
5 Haziran 2011 Pazar

Üstüne soğuk su ve katmer..

  Beklediğimiz hezimete uğradık.İşten döndüm ve sınav sonucunu kontrol etmeyi henüz bitirmiş kızımın kapıyı avazı çıktığı kadar ağlayarak açmasıyla eve girdim.Bu sonucu bekliyorduk.Kendiside.Ağlamak birşeyi değiştirmeyecek.Hergün bizim uyarılarımızı dikkate alsaymış,çok çalışsaymış,bizi bu kadar üzmeseymiş,ders tekrarını yapsaymış,..mış mış mış....Seneye istediği bir Anadolu Lisesine gitmesi için olağanüstü bir başarı göstermesi gerekiyor.Ağzımı bıçak açmadı.Kaldım öylece.Hataları kafamda görüntülerken kendimizdede hataları aradım ve buldum.Ebeveyn olarak bizdede vardı.Bunları sessizce itiraf ettim kendime.Yaren kadar cesur olamadım.Onun gibi bağıramadım ''Hatalıyım!!,,diye..
 Çok üzgünüm ve yazsam sayfalarca yazabilirim.Çünkü öğleden beridir hiç konuşmadım desem yeridir.Hatta Yaren bile beni neşelendirmek için tüm ağlamalarını kesip şaklabanlık yapmaya başladı ama nafile.Hani hızınızı alıp doludizgin koşarken birden ayağınıza bir çelme takıp düşürürler ya,aynen öyle hissediyorum kendimi.Eşimin şu an tv deki komikliklere gülmesini bile kaldıramıyorum.Her an çığırından çıkabilirim.Çok kötüyüm yaa..Yaren ne mi yapıyor şu an?Ders çalışıyor:))


  Öğle arası işten çıkmadan Güllüoğlu'ndan sipariş ettiğimiz katmerler...Günün  belkide en tatlı yanıydı.



    Üstünede bir bardak soğuk su.....Artık ne niyetle içersen...


3 Haziran 2011 Cuma

Hayat gerekleri..

   ''Hayat gerçekleri,,lafını çok acımasız bulduğum için böyle dedim.Daha kabullenilebilir.Daha çekilesi durumlar gibi düşündüm...Sınavlar..Pazar günü ufak boy kızım Yaren'in SBS sınavı bizi çok gersede onu pek germedi son 2 güne kadar:)Yada biz öyle düşünüyoruz.Ciddiye alınmamış bir senenin sonucunu pekte içaçıcı beklemiyoruz açıkçası.Oda öyle olacakki şu an hırçınlığının,mutsuzluğunun,umursamaz görünme isteğinin,söz dinlememenin üst sınır safhasında.Bizde haliyle bundan etkilenip kaldı 1 gün,biraz daha sabır deyip belkide patlamamızı pazar günü öğleden sonraya saklıyoruz:)
   Bugün eşimin son finalinide verip artık okulu bitirmesine bile sevinemez durumdayız.Arada kaynadı gitti:)Üstelik okul birincisi olma durumundayken..Neyse kutlarız bilahare.Kep atma töreni olursa gideriz:)Tezat düzeyler yaşıyoruz evde.Bir tarafta bu yaşta üniversiteyi başarıyla bitiren bir baba,başarılı ,çok iyi düzey bir Anadolu Lisesini okuyan büyük boy bir kız,eh başarılı ve sorumlu olduğum bir işimlede ben varım sayılır:)..Tezat durumunda sadece bir kişi kalıyor....Neyse onuda o şekilde bir türlü kabullenmeyi öğrenemedik.Öğrenmemiz lazım yoksa bu stres bizi öldürecek.Varmı fikri olan?

  Dünden kalan bir iki kareyi vereyim bari..Kandil münasebetiyle ilçe kadın kolları olarak kandil simidi ve lokum dağıttık.Görevden çok stres atma gibi geldi.Akşamın serinliğinde parkta.Güzeldi..








Güzellikler sizinle olsun...

1 Haziran 2011 Çarşamba

Kendi patates püreli köftem ve yanındakiler...

   Dün hayatımda ilk defa yaptığım birşey yaptım:)İş dönüşü kasaba uğrayıp hazırlayacağım köfteler için kıyma alacaktım.Birde öyle yorgunumki anlatamam.Kıymayı alacağım ama yapım aşaması öyle gözümde büyüyor,sormayın gitsin.Sanki mantı açacağım:)Kıymayı alacakken kasabın kendi yaptığı ''kasap köfteler,,pakette dikkatimi çekti.Nedir,nasıldır,alan varmıdır derken kasap beni bir gaza getirdi,benimde sanırım işime geldi aldım.Eve giderken poşetteki köfteleri gören olacak diyede saklaya saklaya getirdim:))Ayıp...Tipik çalışan bayan...Bir köfte bile yoğuramıyor...Ayyy buda hazır alınırmı...Mahallenin diline düşerim maazallah:))..Herşey bir yana sanki kendimden sakladım.Çabuk olacak ya,hemen tepsiye dizer,yanınada bir spagetti ve salata yaparım,ooooo...Bizimkiler bayılır.
  Köfteleri tepsiye dizip fırına dizmemle kokunun nahoşluğu,köftelerin lezzetsizliği burnuma gelmeye başladı ama çocuklara çaktırmıyorum:)Anne farklı birşeymi kattın sen bu köfteye demeye başladılar ama hiç sesimi çıkaramıyorum.Sofraya oturduk.Hepimiz aynı anda köftelerden ısırdık...Yutmamız mümkün değil.Herkes birbirine bakıyor:)İlk önce kim itiraz edecek:)..Çocuklar benden korkularından birşey diyemiyorlar ama lokmayıda yutamıyorlar.Hakeza bende öyle.Dayanamadım tabii.Bırakın dedim.Köfteleri topladım tabaklarından.Koydum tabağa ve doğru kasaba.Çok yakın zaten daha soğumadan ordaydım.Tabağı önlerine koydum.''Size sıcak sıcak yemeniz için köfte getirdim,,dedim:)Şaşırdılar birbirlerine baktılar...Mevzuyu anladılar tabii.''Siz bunu yiyebilirseniz bende götürüp evde yiyeceğim,,dedim.Aldılar tadına baktılar.''Haklısın abla tadı tuzu çok kötü olmuş,telafi etmemize izin ver,,deyip özür dilediler.Yerine kıyma verip abla en iyisi kendin yap dediler:)..Döndüğümde spagetti ve salata bitmiş,herkes hayatından memnundu.Köfteyi yediricem diye ödleri kopmuştu:))
   Bugün köftemi kendim yaptım.Herzamanki gibi.Ekmek içi,yumurta,bir tane soğan ve istediğim baharatlarla..Şekli şemali hiç önemli değil.Yanınada Minelnur'un en sevdiğinden,patates püresi ve havuç salatası.Mmmmmm diyerek yediler.''İşte bu ya!,,nidalarıyla:)




Yanındada bol acılı hazırladığım domatesli cin biberli turşum.



Gaza geldim arkasınada tarifini daha önce burada verdiğim un helvasınıda yaptım.Yani bol karbonhidratı depoladık.Yanında proteinlede löp löp kilo olması için:))



Sevgiyle,muhabbetle kalın...




Işın KARACA-DİYEMEDİM

video.mynet.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

instagramdayım..

Ben'ce...

Fotoğrafım
Limon çiçekleri
Antalya, Turkey
Yaşamımızın sınırlarını hayaller belirler.Hayallerin genişliği,yaşamın sınırlarını aşsada bazen,limon çiçeklerinin o dayanılmaz ilhamı kendini buralara atmış durumda.O kokuyu ömrünüzde birkez olsun hissetmeniz dileğiyle...
Profilimin tamamını görüntüle

Google Website Translator

İzleyiciler

Facebook'tayım.

Nereden böyle?

Misafir olduklarım

Sayfalar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sponsors