19 Mayıs 2013 Pazar

Elmalı..

Yöremizi,il ve ilçelerimizi tanımaya devam ediyoruz:)
Şaka bir yana bizim bu gezme aşkı neticesinde elde ettiğimiz tüm yazı,doküman,fotoğraf ve deneyimlerle herhalde bir tv kanalına program yaptıracak yeterliğe gelmişizdir:)

Cumartesi ben işten erken çıkınca yine şöyle uzunca yolculuk yapma isteği depreşiverdi bizde.Biz dediysem kızlar yok bu işte..Kesinlikle bizimle böyle uzun mesafelere gitme konusuna karşılar.Anlayamıyorum.Yada artık ergen psikolojisini unuttum.Bende annemlerle pek biryerlere gitmek istemezdim hatırladığım kadarıyla.Evde durmak hoşuma giderdi..
Neyse,dedik naapalım?..
Dedik bilmiyoruz.Herzamanki gibi düldüle bir binelim,götürür bizi biryerlere.Vakitte öyle erken falan değil.
Böyle Korkuteli yoluna sapıverdik..
Korkuteline girincede pek enteresan gelmedi açıkçası.Çok geldik.Klasik bir ilçe işte.
Tabelada ''Elmalı,, yönünü gösteriyordu..İçim;Hadi gidelim diyordu ama çok uzaktı.
Eşime birşey demedim ama anladı herhalde:)Yada aynı hislerle oda buluşmuştu..
Yavaşça yön değiştirdi ve biz kendimizi Elmalı yolunda bulduk:)

O kadar şirin,sakin güzel bir yerki..Az fotoğraf çektiğim için üzgünüm.
Sokaklar ve evler bir Safranbolu,bir Beypazarı havasını almış götürmüş..
Küçücük bir caddesi,nezih esnaf lokantaları,bakır işçiliği,meşhur leblebisini kavuran atölyeler.
Ben bunlara hayranlıkla bakmaktan görüntüleyemedim ona yanarım!
Ziyaret edilen birkaç türbeye bile gittik.
Çarşısında çıt yok..Kuş cıvıltıları dışında.Yani çarşı o kadar sakindi.
Tabii yazın Finike ve Kumluca'nın sıcağından bunalan yazlıkçılar buraya akın ediyormuş ve bu sakin dediğimiz caddede akşamları insan seli oluyormuş.Cadde trafiğe yaz boyu kapatılıyormuş.
Hiçbir olay ve tatsız vaka yıllardır yaşanmıyormuş..O kadar güzel bir yer.

Biraz acıkır gibi oluncada kendimizi Ömer usta'nın yerinde bulduk.Açıkçası Antalya ve Korkuteli'nde yiyipte sevmediğim,içine kuyruk yağı basılmış köftelerden sonra buranın şiş köftesinede aynı hislerle yaklaştım..
Başka şansımız yoktu ama Ömer usta'da bizim etimiz farklı deyince denemekten birşey çıkmaz dedik.

Hakikaten inanılmaz lezzetli bir şiş köfte yedik..Son lokmasına kadar zevkle..

Köftenin olmazsa olmazı tahinli Antalya usulü piyaz..Belkide Antalya'nın kabullenebildiğim nadir lezzetlerinden..

Haftasonu diyip buranın meşhur tereyağlı un helvasınada hayır demedik...Tatlıyı uzun zamandır yemediğimizden ötürü çok şekerli gelsede lezzeti 1 numara idi.Kullandıkları Elmalı tereyağının sütsü tadı işlemişti..Çok hafifti.

Ben böyle yemekleri fotoğraflayıp,inini cinini sorunca Ömer ustada bize böyle Elmalı'yı tanıtan bir cd hediye etti.Çok mutlu olduk..Üstelik yediğimiz yemeğin fiyatınıda duyunca bir yanlışlıkmı var acaba demekten kendimizi alamadık.Antalya'da böyle bir yemeğe ödeyeceğimiz bir rakamın nerdeyse %30 altında bir fiyatla bu lezzetlere gark olduk teşekkürler..

Ayrılırken,Antalya'nın yaz sıcaklarında  sık sık geleceğimize inandığım ve belkide ilerde yaşamak istediğim yerlerden birine eklediğim Elmalı'ya ''iyikide gelmişiz,, dedik..

3 MUHTEŞEM YORUM..:

Demlenmisyasam dedi ki...

Ne güzel bir gün geçirmişsiniz...
Yine fotoğrafları çok beğendim :)
Mutlu günleriniz bol olsun Havvacığım... :)

Unknown dedi ki...

Ben de ben de ben de gitmek istiyorum :)) Çokk güzel herşey...Teşekkürler...

Hatice Mungan dedi ki...

Gercekten de cok hos bir yere benziyor. Siz gezdikce bizim de gezme hevesimiz artiyor. Yola devaaaaam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

instagramdayım..

Ben'ce...

Fotoğrafım
Limon çiçekleri
Antalya, Türkiye
Yaşamımızın sınırlarını hayaller belirler.Hayallerin genişliği,yaşamın sınırlarını aşsada bazen,limon çiçeklerinin o dayanılmaz ilhamı kendini buralara atmış durumda.O kokuyu ömrünüzde birkez olsun hissetmeniz dileğiyle...