21 Nisan 2011 Perşembe

Acılı,soğanlı ekmek..

  Bir iki yıl önce bir blogda gördüğüm Hatay yöresine ait acılı ekmek tarifinin izini kaybettim.Kendimce yeniden tarifledim:)..Ne yalan söyleyeyim,daha güzel oldu diyebilirim.Hamurunda tahin falan yoktu ama ben ekledim.Kendi yaptığımı övmek gibi olmasın ama çok beğenildi ve bitti bile..



Malzemeler:

2 su bardağı süt
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
biraz tuz
tahin
aldığı kadar un

Üzeri için:
3 baş kuru soğan
1 yemek kaşığı dolusu biber salçası(acılı tercihtir)
yarım yemek kaşığı domates salçası
1 avuç ufalanmış ceviz
1 avuç ufalanmış peynir
sıvı yağ

Tahin hariç,ılıtılmış sıvı malzemelerin içerisinde 1 paket mayayı eritiyoruz elimizle.Şekeri,tuzu ve alabildiğince (yumuşak bir hamur olması gerekiyor) unu katıp yoğuruyoruz.Dinlenmeye alıyoruz.
Piyazlık doğradığımız soğanları sıvı yağda ölünceye kadar soteliyoruz.Biber ve domates salçasınıda katıp kavuruyoruz.Altını kapatıp peynir ve cevizide ekliyoruz.Arzu edilirse bu noktada 1 fiskede kekik koyabilirsiniz.Ben koydum....
Hamuru merdaneyle yarım cm inceliğinde açıp içerisine tahin sürüyoruz.Bir kenarından kıvırmaya başlayıp rulo yapıyoruz.Bu ruloyu kendi etrafındada döndürüp beze yapıyoruz.Yaklaşık 1 parmak kalınlığında açıp tepsimize elimizle bastırıyoruz.Üzerine soğanlı harcımızı yayıp susam serpiyoruz.180 derecede önceden ısıttığımız fırında kabarıp altıda kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun!

12 MUHTEŞEM YORUM..:

GÖNÜL dedi ki...

çok güzel görünüyor değişik bir lezzet ellerine sağlık

New York'tan dedi ki...

Harika gorunuyor, daha kahvalti bile yapmamisken olmadi simdi :)

Bayram Kombesi dedi ki...

Bende bunun bi degisigini yapiyorum ve bayiliyorum resmen. Ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Havvacım ama benim bildiğim ki çok sayıda aile dostumuz da vardır antakyalı bunun adı biberli ekmek değilmi :)

mine dedi ki...

ellerine sağlık deneme listeme aldım yavaş yavaş mayalı tariflere başlamam gerektiğini düşünüyorum

pelinpembesi dedi ki...

ellerinize sağlık..

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Acıda severim soğanda değişik bir tatmış ellerinize sağlık,harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nefis bir şeye benziyor:))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

MERHABALAR NE GÜZEL BİR TARİF HARİKA GÖRÜNÜYOR

Unknown dedi ki...

hatayın en sevdigim yöresel tarifidir.annemin komşusu yapardı hep.birde acılı yapardı ki iştah açsın diye.ay bende yapmak istiyorum.ellerine saglık.

nilgün dedi ki...

içine soğanın girdiği herşeye bayılırım eminim çok lezzetlidir eline sağlık bir önceki yazında bahsetttiğin yemlik bizdede bilinir hafif tuzlayarak yufka ekmeğinin içine sarılarak yenir bende çok severim akrabalarımız istanbula gelenlerle gönderir ancak o şekilde
yiyebiliyoruz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

instagramdayım..

Ben'ce...

Fotoğrafım
Limon çiçekleri
Antalya, Türkiye
Yaşamımızın sınırlarını hayaller belirler.Hayallerin genişliği,yaşamın sınırlarını aşsada bazen,limon çiçeklerinin o dayanılmaz ilhamı kendini buralara atmış durumda.O kokuyu ömrünüzde birkez olsun hissetmeniz dileğiyle...
Profilimin tamamını görüntüle

Google Website Translator

İzleyiciler

Facebook'tayım.

Nereden böyle?

Misafir olduklarım

Sayfalar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sponsors