3 Şubat 2014 Pazartesi

Hollanda-4


Sonra herşeyin bu kadar aslına özgün nasıl korunabildiğini,mimarideki tutuculuklarına kafa yormaya başladım..


Ülke küçük..Dolayısıyla öyle büyük yaşam alanları yok.
Her bir metrekare değerlendirilip güzelleştirilmiş..Hayran olduğum nadir detaylardandı.


Daha önce burada bahsettiğim dostlarımız Co ve Ruth'u ziyaret etmeden dönmek istemedim..
Sağolsunlar geldiğimizi duyunca gelip bizi ta kaldığımız yerden alıp evlerine götürdüler..
Konuk ettiler güzel yuvalarına..


Bizim gibi gelecek misafirler düşünülerek tasarlanmış,oturulan evler yok.
Kendilerine yetecek kadar..Şirin dinlendirici ve fazla yorucu olmayan evler..
O kültür onlarda olmadığı için,yemeğe,yatıya gelen bir misafir,buna uygun açılıp yatak olabilecek mobilya ve koltuk alma telaşıda  yok:)) 


                                         İkramlar mütevazi ama el emeği..



                                      Antika seviyorlar..Bu dolabı bende sevdim..


Yaşadıkları güzel şehir Delft..
Babamın ve annemin ilk çalıştığı ve yaşadıkları yer..
Bu yüzden daha bir özel geldi bana..
Özel bir şehir çünkü çok eski ve tarihi..
Küçük Amsterdam'da deniyor buraya..Yada Venedik..


                                               Şehrin giriş kapısı tarihi kale...


                                                   Bugün yapılmış gibi..


                       Köprünün yapıldığı tarihin yazılışı bile orjinal haliyle duruyor..


Deniz seviyesinden aşağıda olan kanallar ülkesi Hollanda'yı görüpte Venedik'i görmedim demeyin bence..




Çok eski ama çok güzel bir şehir Delft..Co ile Ruth'un bizi gezdirmek istedikleri kadar varmış dedik..
Kendi kendime acaba annemle babam bu evlerin birindemi oturmuşlardı dedim..Annem henüz 17..O zaman yaşadıkları zorlukları anlatırken bu evlerin birinde hayal ettim onları..Ve ben yıllar sonra anne karnında hücreler topluluğu iken ayrıldığım bu şehire gelmiştim....


Kilisenin adını hatırlayamadım ama mutlaka gezmeniz gerekir deyince Co,nezaketen girdik..Yoksa kilise gezmekten çok haz eden biri değilimdir..


Kilisenin en büyük özelliği,kraliyet ailesi mensuplarının yüzyıllardır buraya gömülüyor olmasıymış..


İşte bu kapak açılıp devlet töreniyle cenazeler içerilere defnediliyormuş..Sırada eski kraliçe var deyip birde takılıyorlar:))


Gezerken kilisenin tabanının taşlarının hep böyle yazılı olduğunu görünce merak ettim okudum..Aman Allahım birde ne göreyim!Hepsi mezar taşı imiş!..Zamanın aristokratları,kraliyet mensuplarıda hep bu taşların altına gömülmüşler!..Üzerinde lay lay lom geziyorsun ama ben birden hoplayıp zıplayıp naapıyoruz diye basmamaya çalışırken Co kahkahalarla güldü:)..Hissetmezler ya bas gitsin! demesinmi?..Böylede bir anlayışları var sağolsunlar:)


             Ataları,kurtarıcıları Willem van Oranje...Sadece burda rastladım tatil boyunca:)


                                                        Kraliyet saraylarından...


                    Soğukla birlikte esen rüzgar aslında bizi fena yapmıştı ama dert değildi...






Akıl sır erdiremedim..Bu suların,kanalların üstüne bu evler nasıl inşa edilmiş ve yüzyıllardır nasıl hala kullanılabiliyor?..


Ben sonradan buralar sular altında kaldığından bu kapılar böyle sulara açılıyor sanırken,Co öyle olmadığını,zamanında herkesin gondolu olup evinin kapısına yanaşıp girdiğini anlatınca şaşırdım.
Bunlar evlerin arka tarafları..Ben içerileri görüp kullanıldığını görünce yüzerekmi geçiyorlar naapıyorlar derken asıl kapıların arka tarafta olduğunu öğrendim:)


Bizleri çok güzel gezdiren dostlarımıza teşekkür ettik ve Delft'in gerçekten görülmeye değer bir yer olduğuna kani olup memnuniyetimizide kendilerine sunduk..Tekrar köyümüze bizi bıraktılar sağolsunlar,ve biz sık sık,ne güzel yermiş diyip diyip durduk aramızda..

Harika şarkı,,benden dinleyin lütfen..

0 MUHTEŞEM YORUM..:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

instagramdayım..

Ben'ce...

Fotoğrafım
Limon çiçekleri
Antalya, Türkiye
Yaşamımızın sınırlarını hayaller belirler.Hayallerin genişliği,yaşamın sınırlarını aşsada bazen,limon çiçeklerinin o dayanılmaz ilhamı kendini buralara atmış durumda.O kokuyu ömrünüzde birkez olsun hissetmeniz dileğiyle...
Profilimin tamamını görüntüle

Google Website Translator

İzleyiciler

Facebook'tayım.

Nereden böyle?

Misafir olduklarım

Sayfalar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sponsors